Załącznik nr 1
do Zarządzenia nr 2/2022
Dyrektora Szkoły Podstawowej nr 3
im. Jana Pawła II w Olecku
z dn. 07.02.2022r.
Regulamin rekrutacji
do oddziału przedszkolnego
Szkoły Podstawowej nr 3
im. Jana Pawła II w Olecku
na rok szkolny 2022/2023
Podstawa prawna:
1. Ustawa z dnia 14 grudnia 2016r. Prawo oświatowe (Dz. U. z 2021r. poz. 1082)
Ilekroć w niniejszym regulaminie jest mowa o:
1) wielodzietności rodziny oznacza to rodzinę wychowującą troje i więcej dzieci;
2) samotnym wychowywaniu dziecka oznacza to wychowywanie dziecka przez pannę, kawalera,
wdowę, wdowca, osobę pozostającą w separacji orzeczonej prawomocnym wyrokiem sądu, osobę
rozwiedzioną, chyba że osoba taka wychowuje wspólnie co najmniej jedno dziecko z jego rodzicem
§ 1
Zasady ogólne
1. Do oddziału przedszkolnego na rok szkolny 2022/2023 przyjmowane są:
Dzieci pięcioletnie (urodzone w 2017 roku)
Dzieci sześcioletnie (urodzone w 2016 roku)
2. Liczbę oddziałów ustala organ prowadzący szkołę w porozumieniu z dyrektorem szkoły.
3. Do oddziału przedszkolnego szkoły podstawowej przyjmuje się na podstawie wniosku rodziców
(prawnych opiekunów) dzieci zamieszkałe na terenie gminy wzór wniosku stanowi załącznik nr 1 do
regulaminu.
§ 2
Kryteria rekrutacji
1. W przypadku większej liczby kandydatów niż liczba wolnych miejsc, na pierwszym etapie postępowania
rekrutacyjnego brane pod uwagę łącznie następujące kryteria, które mają jednakową wartość określoną
liczbą punktów:
Kryteria ustawowe
1.
wielodzietność rodziny kandydata
1 pkt.
2.
niepełnosprawność kandydata
1 pkt.
3.
niepełnosprawność jednego z rodziców kandydata
1 pkt.
4.
niepełnosprawność obojga rodziców kandydata
1 pkt.
5.
niepełnosprawność rodzeństwa kandydata
1 pkt.
6.
samotne wychowywanie kandydata w rodzinie
1 pkt.
7.
objęcie kandydata pieczą zastępczą
1 pkt.
2. Dokumentami potwierdzającymi kryteria ustawowe są odpowiednio:
a) oświadczenie o wielodzietności rodziny kandydata,
b) orzeczenie o potrzebie kształcenia specjalnego wydane ze względu na niepełnosprawność,
orzeczenie o niepełnosprawności lub o stopniu niepełnosprawności lub orzeczenie równoważne
rozumieniu przepisów ustawy z dnia 27 sierpnia 1997 r. o rehabilitacji zawodowej i społecznej oraz
zatrudnianiu osób niepełnosprawnych (Dz. U. z 2021r. poz. 573,1981),
c) prawomocny wyrok sądu rodzinnego orzekający rozwód lub separację lub akt zgonu oraz
oświadczenie o samotnym wychowywaniu dziecka oraz niewychowywaniu żadnego dziecka
wspólnie z jego rodzicem,
d) dokument poświadczający objęcie dziecka pieczą zastępczą zgodnie z ustawą z dnia 9 czerwca
2011r. o wspieraniu rodziny i systemie pieczy zastępczej (Dz. U. z 2020r. poz. 821, z 2021r.
poz. 159,1006,1981,2270,2328)
3. Dokumenty, o których mowa w pkt. 2 składane w oryginale, notarialnie poświadczonej kopii albo
w postaci urzędowo poświadczonego zgodnie z art. 76a § 1 Kodeksu postępowania administracyjnego
odpisu lub wyciągu z dokumentu, bądź w postaci kopii poświadczonej za zgodność z oryginałem przez
rodzica (art. 20t ust. 3 i 5 ustawy z dnia 06.12.2013).
4. W przypadku równorzędnych wyników na pierwszym etapie postępowania rekrutacyjnego,
o którym mowa w ust. 2 lub jeżeli po zakończeniu tego etapu szkoła nadal dysponuje wolnymi miejscami,
na drugim etapie postępowania rekrutacyjnego brane są pod uwagę następujące kryteria określone przez
organ prowadzący, o różnej wartości, określonej liczbą punktów
Kryteria
1.
Kandydat sześcioletni mieszkający na terenie stanowiącym obwód
Szkoły Podstawowej nr 3 im. Jana Pawła II w Olecku
2.
Kandydat pięcio- i czteroletni mieszkający na terenie stanowiącym
obwód Szkoły Podstawowej nr 3 im. Jana Pawła II w Olecku
3.
Kandydat, którego rodzeństwo w roku szkolnym 2022/20231,
będzie kontynuowało edukację w tej szkole podstawowej
4.
Rodzina kandydata znajduje się w trudnej sytuacji życiowej
5. Spełnianie kryterium o których mowa w ust. 4 pkt. 1-3 rodzic potwierdza we wniosku składanym
do oddziału przedszkolnego w szkole podstawowej. Dokumentami potwierdzającymi kryteria określone
w ust. 4 pkt. 4 jest zaświadczenie z ośrodka pomocy społecznej, centrum pomocy rodzinie lub sądu.
6. O przyjęciu decyduje suma punktów uzyskana w postępowaniu rekrutacyjnym. Kandydaci
są przyjmowani w kolejności począwszy od najwyższej liczby uzyskanych punktów.
7. W przypadku uzyskania takiej samej liczby punktów w postępowaniu rekrutacyjnym,
o przyjęciu decyduje kolejność zgłoszeń.
§ 3
Komisja rekrutacyjna
1. Dyrektor Szkoły powołuje komisję rekrutacyjną .
2. Do zadań komisji rekrutacyjnej należy w szczególności:
a) ustalenie wyników postępowania rekrutacyjnego i podanie do publicznej wiadomości listy
kandydatów zakwalifikowanych i kandydatów niezakwalifikowanych,
b) ustalenie i podanie do publicznej wiadomości, na szkolnej tablicy ogłoszeń, listy kandydatów
przyjętych i kandydatów nieprzyjętych,
c) sporządzenie protokołu postępowania rekrutacyjnego.
3. Wyniki postępowania rekrutacyjnego podaje się do publicznej wiadomości
w formie listy kandydatów zakwalifikowanych i kandydatów niezakwalifikowanych, zawierającej
imiona i nazwiska kandydatów oraz informacje o zakwalifikowaniu albo niezakwalifikowaniu
kandydata.
4. Komisja rekrutacyjna przyjmuje kandydata do szkoły, jeżeli w wyniku postępowania rekrutacyjnego
kandydat został zakwalifikowany oraz złożył wymagane dokumenty.
5. Komisja rekrutacyjna podaje do publicznej wiadomości listę kandydatów przyjętych
i kandydatów nieprzyjętych do szkoły. Lista zawiera imiona i nazwiska kandydatów przyjętych
i kandydatów nieprzyjętych lub informację o liczbie wolnych miejsc.
6. Listy, o których mowa w ust. 1 i 3, podaje się do publicznej wiadomości poprzez umieszczenie
w widocznym miejscu w siedzibie szkoły. Listy zawierają imiona i nazwiska kandydatów
uszeregowane w kolejności alfabetycznej oraz najniższą liczbę punktów, która uprawnia do przyjęcia.
7. Dzień podania do publicznej wiadomości listy, o której mowa w ust. 3, jest określany
w formie adnotacji umieszczonej na tej liście opatrzonej podpisem przewodniczącego komisji
rekrutacyjnej.
§4
Tryb odwoławczy
1. W terminie 7 dni od dnia podania do publicznej wiadomości listy kandydatów przyjętych
i nieprzyjętych rodzic kandydata może wystąpić z wnioskiem do komisji rekrutacyjnej
o sporządzenie uzasadnienia odmowy przyjęcia kandydata do oddziału przedszkolnego szkoły
podstawowej.
2. Uzasadnienie sporządza się w terminie 5 dni od dnia wystąpienia przez rodzica
z wnioskiem.
3. W terminie 7 dni od dnia otrzymania uzasadnienia rodzic może wnieść do dyrektora odwołanie
od rozstrzygnięcia komisji rekrutacyjnej.
4. Dyrektor rozpatruje odwołanie w terminie 7 dni od dnia otrzymania odwołania.
Na rozstrzygnięcie dyrektora szkoły służy skarga do sądu administracyjnego.
§5
Postępowanie uzupełniające
1. Jeżeli po przeprowadzeniu postępowania rekrutacyjnego szkoła nadal dysponuje wolnymi miejscami,
dyrektor szkoły przeprowadza postępowanie uzupełniające.
2. Postępowanie uzupełniające powinno zakończyć się do końca sierpnia roku szkolnego poprzedzającego
rok szkolny, na który jest przeprowadzane postępowanie rekrutacyjne.
3. Do postępowania uzupełniającego przepisy niniejszego rozdziału stosuje się odpowiednio.
§ 6
Przepisy końcowe
1. Dane osobowe kandydatów zgromadzone w celach postępowania rekrutacyjnego oraz dokumentacja
postępowania rekrutacyjnego przechowywane nie dłużej n do końca okresu, w którym uczeń
uczęszcza do szkoły.
2. Dane osobowe kandydatów nieprzyjętych zgromadzone w celach postępowania rekrutacyjnego
są przechowywane w szkole, która przeprowadzała postępowanie rekrutacyjne, przez okres roku, chyba
że na rozstrzygnięcie dyrektora szkoły została wniesiona skarga do du administracyjnego
i postępowanie nie zostało zakończone prawomocnym wyrokiem.
Załącznik nr 1
do Regulaminu rekrutacji do oddziału przedszkolnego
Szkoły Podstawowej nr 3 im. Jana Pawła II w Olecku
na rok szkolny 2022/2023
…………………………………………………
data wpływu (wypełnia szkoła)
Dyrektor
Szkoły Podstawowej nr 3
im. Jana Pawła II
w Olecku
WNIOSEK O PRZYJĘCIE
do oddziału przedszkolnego w Szkole Podstawowej nr 3 im. Jana Pawła II w Olecku
na rok szkolny 2022/2023
I. Dane dotyczące dziecka (kandydata)
1.Imię i nazwisko dziecka …………………………………………………………………………………………..
2. Data urodzenia ……………………………………………………………………………………….…………..
3. Numer PESEL ………………………………………………………..…………………………..………………
w przypadku braku numeru PESEL seria i numer paszportu lub innego dokumentu
potwierdzającego tożsamość ……………………………………….………………..……………………………
II. Dane dotyczące rodziców/prawnych opiekunów
1.Imiona i nazwiska rodziców/prawnych opiekunów kandydata:
matki: ……….……………………………………….……...………………….….…………………….…….
ojca: ………….……..………………………………………………………………….………………….……
2. Adres miejsca zamieszkania rodziców i kandydata: …………………………………………………………
3. Numery telefonów rodziców:
matki: ……………………,……….……………………………………………………………………………
ojca: ………….………..………………………………………………………………………………………..
III. Wskazanie kolejności wybranego publicznego oddziału przedszkolnego w szkole podstawowej, przedszkola
lub zespołu wychowania przedszkolnego w porządku od najbardziej do najmniej preferowanych:
1. …………………………………………………………………………………………………………………
(nazwa przedszkola/oddziału przedszkolnego w szkole podstawowej/zespołu wychowania przedszkolnego
pierwszego wyboru)
2. ………………………………………………………………………………………………………………….
(nazwa przedszkola/oddziału przedszkolnego w szkole podstawowej/zespołu wychowania przedszkolnego
drugiego wyboru)
3. ……………………………………………………………………………………………………………………
(nazwa przedszkola/oddziału przedszkolnego w szkole podstawowej/zespołu wychowania przedszkolnego
trzeciego wyboru)
Do I etapu postępowania rekrutacyjnego oświadczam, że (właściwe zaznaczyć):
dziecko wychowuje się w rodzinie wielodzietnej (troje i więcej dzieci w rodzinie),
dziecko jest niepełnosprawne
(dołączyć orzeczenie o potrzebie kształcenia specjalnego wydane ze względu na niepełnosprawność, orzeczenie
o niepełnosprawności lub o stopniu niepełnosprawności lub orzeczenie równoważne w rozumieniu przepisów ustawy z dnia
27 sierpnia 1997r. o rehabilitacji zawodowej i społecznej oraz zatrudnianiu osób niepełnosprawnych (Dz. U. z 2020r. poz.
426, 568, 875, z 2021r. poz. 159),
jedno z rodziców dziecka jest niepełnosprawne
(dołączyć orzeczenie o potrzebie kształcenia specjalnego wydane ze względu na niepełnosprawność, orzeczenie
o niepełnosprawności lub o stopniu niepełnosprawności lub orzeczenie równoważne w rozumieniu przepisów ustawy z dnia
27 sierpnia 1997r. o rehabilitacji zawodowej i społecznej oraz zatrudnianiu osób niepełnosprawnych (Dz. U. z 2020r. poz.
426, 568, 875, z 2021r. poz. 159),
dwoje rodziców dziecka jest niepełnosprawnych
(dołączyć orzeczenie o potrzebie kształcenia specjalnego wydane ze względu na niepełnosprawność, orzeczenie
o niepełnosprawności lub o stopniu niepełnosprawności lub orzeczenie równoważne w rozumieniu przepisów ustawy z dnia
27 sierpnia 1997r. o rehabilitacji zawodowej i społecznej oraz zatrudnianiu osób niepełnosprawnych (Dz. U. z 2020r. poz.
426, 568, 875, z 2021r. poz. 159),
rodzeństwo jest niepełnosprawne
(dołączyć orzeczenie o potrzebie kształcenia specjalnego wydane ze względu na niepełnosprawność, orzeczenie
o niepełnosprawności lub o stopniu niepełnosprawności lub orzeczenie równoważne w rozumieniu przepisów ustawy z dnia
27 sierpnia 1997r. o rehabilitacji zawodowej i społecznej oraz zatrudnianiu osób niepełnosprawnych (Dz. U. z 2020r. poz.
426, 568, 875, z 2021r. poz. 159),
jestem rodzicem samotnie wychowującym dziecko
1
(dołączyć prawomocny wyrok sądu rodzinnego orzekający rozwód lub separację lub akt zgonu oraz oświadczenie o samotnym
wychowywaniu dziecka oraz niewychowywaniu żadnego dziecka wspólnie z jego rodzicem)
dziecko objęte jest pieczą zastępczą
(dołączyć dokument poświadczający objęcie dziecka pieczą zastępczą zgodnie z ustawą z dnia 9 czerwca 2011r.
o wspieraniu rodziny i systemie pieczy zastępczej (Dz. U. z 2020r. poz. 821, z 2021r. poz. 159)
Informacje do II etapu rekrutacji (właściwe zaznaczyć):
kandydat sześcioletni mieszkający na terenie stanowiącym obwód Szkoły Podstawowej nr 3 im. Jana Pawła II
w Olecku,
kandydat pięcio- i czteroletni mieszkający na terenie stanowiącym obwód Szkoły Podstawowej nr 3 |
im. Jana Pawła II w Olecku,
kandydat, którego rodzeństwo w roku szkolnym 2022/2023 będzie kontynuowało edukację w tej szkole
podstawowej,
rodzina kandydata znajduje się w trudnej sytuacji życiowej.
(dołączyć zaświadczenie z ośrodka pomocy społecznej, centrum pomocy rodzinie lub sądu)
Data: ………………………..…… …………...………………..………
podpis rodzica (prawnego opiekuna)
Jestem świadoma/y odpowiedzialności karnej za złożenie fałszywego oświadczenia.
Data: ………………………..…… …….…………………………………
podpis rodzica (prawnego opiekuna)
1
osobie samotnie wychowującej dziecko należy przez to rozumieć pannę, kawalera, wdowę, wdowca, osobę pozostającą w separacji orzeczonej
prawomocnym wyrokiem sądu, osobę rozwiedzioną, chyba, że osoba ta wychowuje wspólnie, co najmniej jedno dziecko z jego rodzicem.
IV. Informacje dotyczące przetwarzania danych osobowych
Zgodnie z art. 13 ust. 1 i ust. 2 Rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016r.
w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu
takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych, dalej jako RODO) (Dz. Urz.
UE L 119 z 04.05.2016r., str. 1), wszystkich rodziców/opiekunów prawnych i kandydatów, których dane przetwarzamy
w procesie rekrutacji uprzejmie informujemy, że:
1. Administrator danych osobowych
Administratorem, czyli podmiotem decydującym o celach i sposobach przetwarzania Pani/Pana danych osobowych i danych
osobowych kandydata jest Szkoła Podstawowa nr 3 im. Jana Pawła II w Olecku, ul. Kolejowa 33, 19 400 Olecko, którą
reprezentuje Dyrektor Szkoły.
2. Inspektor Ochrony Danych Osobowych
Administrator wyznaczył Inspektora Ochrony Danych, z którym można skontaktować s pod adresem
e-mail: iod2@warmiainkaso.pl. Z Inspektorem można kontaktować się we wszystkich sprawach związanych z ochroną danych
osobowych.
3. Cele i podstawy prawne przetwarzania danych osobowych
Administrator przetwarzać będzie Pani/Pana dane osobowe i dane osobowe kandydata w celu przeprowadzenia postepowania
rekrutacyjnego w zakresie i na zasadach określonych w przepisach prawa określonych min. w:
Ustawie z dnia 14 grudnia 2016r. Prawo oświatowe (Dz. U. z 2021r., poz. 1082)
Rozporządzeniu Ministra Edukacji Narodowej z dnia 21 sierpnia 2019r. w sprawie przeprowadzenia postepowania
rekrutacyjnego oraz uzupełniającego do publicznych przedszkoli, szkół, placówek i centrów (Dz. U. 2019r., poz. 1737),
co stanowi o zgodnym z prawem przetwarzaniu danych osobowych w oparciu o przesłanki legalności przetwarzania danych
osobowych, o których mowa w art. 6 ust. 1 lit. c i art. 9 ust. 2 lit. g RODO.
Przetwarzanie Pani/ Pana danych osobowych i danych osobowych kandydata w innych celach i zakresie szerszym niż
określony w ww. przepisach prawa wymaga Pani/Pana oddzielnie wyrażonej zgody na ich przetwarzanie.
4. Okres przetwarzania danych osobowych
Pani/Pana dane osobowe i dane osobowe kandydata pozyskane w celu rekrutacji do placówki będą przetwarzane przez okres
przewidziany przepisami prawa w tym zakresie, w tym:
Dane osobowe kandydatów zgromadzone w celu postępowania rekrutacyjnego oraz dokumentacja postępowania
rekrutacyjnego będą przechowywane nie dłużej niż
do końca okresu, w którym dziecko uczęszczać będzie do
placówki.
Dane osobowe kandydatów nieprzyjętych do placówki zgromadzone w celu postępowania rekrutacyjnego będą
przechowywane w placówce przez okres jednego roku, chyba, że na rozstrzygniecie dyrektora placówki zostanie
wniesiona skarga do sądu administracyjnego, wówczas dane będą przetwarzane do czasu zakończenia postępowania
prawomocnym wyrokiem.
5. Odbiorcy danych osobowych
Pani/Pana dane osobowe i dane osobowe kandydata mogą być udostępniane innym podmiotom, jeżeli obowiązek taki będzie
wynikać z przepisów prawa.
Do Pani/Pana danych osobowych i danych osobowych kandydata mogą też mieć dostęp podmioty przetwarzające dane
w naszym imieniu (podmioty przetwarzające), np. podmioty świadczące pomoc prawną, usługi informatyczne, usługi
niszczenia i archiwizacji dokumentów, jak również inni administratorzy danych osobowych przetwarzający dane we własnym
imieniu, np. podmioty prowadzące działalność pocztową.
6. Prawa osób, których dane dotyczą:
Zgodnie z RODO osobom, których dane Administrator przetwarza w procesie rekrutacji przysługuje:
1) prawo dostępu do swoich danych osobowych oraz otrzymania ich kopii;
2) prawo do sprostowania (poprawiania) swoich danych osobowych;
3) ograniczenia przetwarzania danych osobowych z zastrzeżeniem przypadków, o których mowa w art. 18 ust. 2
RODO
W celu skorzystania z ww. uprawnień prosimy o kontakt z Inspektorem Ochrony Danych Osobowych, pod adresem e- mail:
iod2@warmiainkaso.pl. lub pisemnie na adres siedziby Administratora. Posiada Pani/Pani prawo do wniesienia do Prezesa
Urzędu Ochrony Danych Osobowych skargi na niezgodne z przepisami prawa przetwarzanie Pani/Pana danych osobowych
i danych osobowych kandydata.
7. Informacja o wymogu/dobrowolności podania danych osobowych
Podanie Pani/Pana danych osobowych i danych osobowych kandydata w zakresie danych przewidzianych w przepisach prawa
wymienionych w pkt. 3 jest obowiązkiem wynikającym z tych przepisów, a ich niepodanie jest równoznaczne
z brakiem możliwości udziału kandydata w procesie rekrutacji. Podanie danych potwierdzających spełnienie poszczególnych
kryteriów rekrutacji, w tym dołączenie dokumentów potwierdzających spełnienie tych kryteriów, ma charakter dobrowolny,
ale jest niezbędne, aby zostały one uwzględnione w procesie rekrutacji.
8. Zautomatyzowane podejmowanie decyzji
W oparciu o Pani/Pana dane osobowe i dane osobowe kandydata Administrator nie będzie podejmować wobec Pani/Pana
i kandydata zautomatyzowanych decyzji, w tym decyzji będących wynikiem profilowania. Administrator nie przewiduje
przekazywania danych osobowych do państwa trzeciego (tj.państwa, które nie należy do Europejskiego Obszaru
Gospodarczego obejmującego Unię Europejską, Norwegię, Liechtenstein i Islandię) ani do organizacji międzynarodowych.
*Wyrażam zgodę/ nie wyrażam zgody na przetwarzanie danych osobowych, (niewłaściwe skreślić)
………………………..……………………
Podpis rodzica / opiekuna prawnego