IV. Informacje dotyczące przetwarzania danych osobowych
Zgodnie z art. 13 ust. 1 i ust. 2 Rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016r.
w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu
takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych, dalej jako RODO) (Dz. Urz.
UE L 119 z 04.05.2016r., str. 1), wszystkich rodziców/opiekunów prawnych i kandydatów, których dane przetwarzamy
w procesie rekrutacji uprzejmie informujemy, że:
1. Administrator danych osobowych
Administratorem, czyli podmiotem decydującym o celach i sposobach przetwarzania Pani/Pana danych osobowych i danych
osobowych kandydata jest Szkoła Podstawowa nr 3 im. Jana Pawła II w Olecku, ul. Kolejowa 33, 19 – 400 Olecko, którą
reprezentuje Dyrektor Szkoły.
2. Inspektor Ochrony Danych Osobowych
Administrator wyznaczył Inspektora Ochrony Danych, z którym można skontaktować się pod adresem
e-mail: iod2@warmiainkaso.pl. Z Inspektorem można kontaktować się we wszystkich sprawach związanych z ochroną danych
osobowych.
3. Cele i podstawy prawne przetwarzania danych osobowych
Administrator przetwarzać będzie Pani/Pana dane osobowe i dane osobowe kandydata w celu przeprowadzenia postepowania
rekrutacyjnego w zakresie i na zasadach określonych w przepisach prawa określonych min. w:
Ustawie z dnia 14 grudnia 2016r. Prawo oświatowe (Dz. U. z 2021r., poz. 1082)
Rozporządzeniu Ministra Edukacji Narodowej z dnia 21 sierpnia 2019r. w sprawie przeprowadzenia postepowania
rekrutacyjnego oraz uzupełniającego do publicznych przedszkoli, szkół, placówek i centrów (Dz. U. 2019r., poz. 1737),
co stanowi o zgodnym z prawem przetwarzaniu danych osobowych w oparciu o przesłanki legalności przetwarzania danych
osobowych, o których mowa w art. 6 ust. 1 lit. c i art. 9 ust. 2 lit. g RODO.
Przetwarzanie Pani/ Pana danych osobowych i danych osobowych kandydata w innych celach i zakresie szerszym niż
określony w ww. przepisach prawa wymaga Pani/Pana oddzielnie wyrażonej zgody na ich przetwarzanie.
4. Okres przetwarzania danych osobowych
Pani/Pana dane osobowe i dane osobowe kandydata pozyskane w celu rekrutacji do placówki będą przetwarzane przez okres
przewidziany przepisami prawa w tym zakresie, w tym:
Dane osobowe kandydatów zgromadzone w celu postępowania rekrutacyjnego oraz dokumentacja postępowania
rekrutacyjnego będą przechowywane nie dłużej niż
do końca okresu, w którym dziecko uczęszczać będzie do
placówki.
Dane osobowe kandydatów nieprzyjętych do placówki zgromadzone w celu postępowania rekrutacyjnego będą
przechowywane w placówce przez okres jednego roku, chyba, że na rozstrzygniecie dyrektora placówki zostanie
wniesiona skarga do sądu administracyjnego, wówczas dane będą przetwarzane do czasu zakończenia postępowania
prawomocnym wyrokiem.
5. Odbiorcy danych osobowych
Pani/Pana dane osobowe i dane osobowe kandydata mogą być udostępniane innym podmiotom, jeżeli obowiązek taki będzie
wynikać z przepisów prawa.
Do Pani/Pana danych osobowych i danych osobowych kandydata mogą też mieć dostęp podmioty przetwarzające dane
w naszym imieniu (podmioty przetwarzające), np. podmioty świadczące pomoc prawną, usługi informatyczne, usługi
niszczenia i archiwizacji dokumentów, jak również inni administratorzy danych osobowych przetwarzający dane we własnym
imieniu, np. podmioty prowadzące działalność pocztową.